if pupils did not have the opportunity to generalise, the lesson was not a mathematics lesson!

 

How to teach mathematics ? Cet article d'un blog est très intéressant. Bien évidemment, l'auteur précise que ce n'est pas avec le texte court d'un blog que l'on pourra répondre à cette question, mais cela reste très riche à lire.

 

Allez ! Quelques extraits (pour inciter à aller lire l'ensemble)

  • It takes a long time to become an expert teacher. The first answer to the question of how to teach mathematics is to become an expert teacher. This means continuing to be engaged in professional learning throughout one’s career.
  • Too often, mathematical problems are presented in twee contexts, which serve to distract pupils.

    --> là, je ne suis pas tout à fait d'accord avec la suite du texte :

    A set of percentages problems about pupils’ favourite TV shows, for instance, results in pupils attending to the context rather than the mathematics!

    -->bien évidemment, il ne s'agit pas de rester sur l'émission de télé, mais comme accroche, cela peut être très bénéfique : revenir alors au titre ..."to generalise"

  • if pupils did not have the opportunity to generalise, the lesson was not a mathematics lesson !

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 11
  • #1

    HcPcEgmp (dimanche, 28 novembre 2021)

    20

  • #2

    HcPcEgmp (dimanche, 28 novembre 2021 23:29)

    20

  • #3

    HcPcEgmp (dimanche, 28 novembre 2021 23:29)

    20

  • #4

    HcPcEgmp (dimanche, 28 novembre 2021 23:29)

    20

  • #5

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 00:19)

    20

  • #6

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 01:06)

    20

  • #7

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 01:08)

    20

  • #8

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 01:08)

    20

  • #9

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 01:58)

    20

  • #10

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 02:36)

    20

  • #11

    HcPcEgmp (lundi, 29 novembre 2021 02:54)

    20